suusafoorum.err.ee suusafoorum.err.ee
Eesti Rahvusringhäälingu suusaportaali foorum
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Taastumine pikast jooksuvõistlusest

 
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Toitumine ja taastumine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Siimv
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 159

PostitusPostitatud: 28.01.2008 17:31    Teema: Taastumine pikast jooksuvõistlusest Vasta viitega

Pühapäeval sai siis ainult joostes läbitud Winter Xdream. Kahjuks polnud kahe minu lemmikalal (ratas ning suusatamine) punkte otstarbekas võtta, seega langes valik jooksu kasuks

Kuna viimati jooksin intensiivsema tempoga septembri lõpus ning suusaettevalmistuse jooksul tegin paar kuud maksimaalselt ühe korra nädalas jooksmist, siis on hetkel selline tunne, et jalad tahaksid küljest ära kukkuda - kõikvõimalikud kohad on valusad ning pinges.

Kohe peale fini¹eerimist (3h50min) üritasin mingil määral ka venitada ning käisin ka saunas. Õhtul proovisin spordikreemi.

Ma ei eeldagi, et on olemas mingeid imenippe kuidas lihasvalu leevendada ning kiirendada taastumisprotsessi, kuid äkki ma olen hetkel midagi kahe silma vahele jätnud?

* Saun
* Spordikreem (vana hea Capsicam)
* Massaa¾ (kahjuks lähima nädala jooksul ei tule tiheda graafiku tõttu kõne alla)

Kas venitused täna ja lähima paari päeva jooksul (juhul kui veel esineb liikumisraskust ning valu) oleksid enam otstarbekad?

Mida veel võiks lisaks eelpool nimetatuile proovida?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
sull
Tõsine tegija


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 71
Asukoht: suusarajal

PostitusPostitatud: 28.01.2008 18:49    Teema: Vasta viitega

teadjamad kindlasti oskavad paremini kommenteerida. aga, mis mina olen ise kasutanud - venitusharjutusteks tuleks lihas eelnevalt soojaks saada, aga pärast sellist jooksumaratoni on seda parem teha ilma samas liigeseid liigselt koormamata. näiteks veloergomeeter on hea või ka lihtsalt korralikult võimelda.
ja teine asi, mis ka võib aidata, on ujumine (koostöös väikse saunaga, võibolla natuke mullivannis ligunemist Smile
spordikreemi kasusse ma ise küll väga ei usu, cc pigem lihtsalt soojendab lihast ja võibolla vähendab tundlikkust valu osas, aga sellest on lihaskiudude taastumisel üsna vähe tolku.
ise plaanin kasutada valemit puhkus+ujumine+saun Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
rossi
Tõsine tegija


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 73

PostitusPostitatud: 28.01.2008 20:17    Teema: Vasta viitega

suplusjärgsetest saunadest soovitaks valida võimalusel aurusauna variandi, kreem on kergema vastupanu tee ja väike enesepettus, massaa¾ on igal juhul abiks aga pikalt sinna minekuga ei maksaks oodata
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
holden
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 122
Asukoht: Kubija või Trummi-Harku

PostitusPostitatud: 28.01.2008 20:57    Teema: Vasta viitega

Olen varasematel talvedel esmaspäeviti peale kohalikke maratone käinud ujumas - ca 3km ujumist laisalt ja mõnuga, selle järel soe-kuum mullivann, aurusaun, leilisaun, väike õlu ja taastubki ära. Vees (ujudes) saab lihas vabalt liikuda, ehk on paremgi kui venitamine. Mind aitab! Cool
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
ijaak
Asjalik harrastaja


Liitunud: 30 Jan 2008
Postitusi: 34
Asukoht: Viljandimaa metsades

PostitusPostitatud: 07.02.2008 13:19    Teema: Vasta viitega

Vahet pole paar kolm päeva on ikka lihased valusad:)
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
indrek36
Tõsine tegija


Liitunud: 5 Veeb 2008
Postitusi: 55
Asukoht: Harjumaa

PostitusPostitatud: 07.02.2008 21:15    Teema: Vasta viitega

Enda kogemus:pärast täispika triatloni läbimist kasutasin"Elite"sarja refresh oil´i roll-on pudelis.Järgmisel päeval polnud sellist tunnet,et reite asemel on "kasenotid"ja "sääremarjdeks " tellised.WC-s kõrvalist abi samuti ei vajanud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
mk21
Tõsine tegija


Liitunud: 29 Okt 2014
Postitusi: 73

PostitusPostitatud: 22.10.2016 12:31    Teema: Vasta viitega

Kuumutada - soojendada lihaseid peale LIIGA kõvat koormust ainult suurendab lihase taastumise aega. Pärast kõvat koormust tuleb esmalt jahutada ja kreemidest/salvidest kasutada samuti jahutava effektiga tooteid. Kui esimene suurem valu möödas, siis on omal kohal soojendav kreem ja leilisaun. Nii ulatuslik lihaskahjustus, mis ühe-kahe päevaga ei taastu on oma olemuselt põletik - põletiku ravitakse jahutamisega, mitte soojendamisega.Kerge krooniline põletik on teine asi, seal aitab soojendamine.
Venitamine (staatiline) vahetult pärast ulatuslikku lihaskahjutust samuti ei anna midagi head, sest põhimõtteliselt venitad sa katkenud mikrolihaskiud veel katkisemaks ja taastumisaeg pikeneb.
Kõige lihtsam viis selliseid asju vältida, on valida jõukohased võistlused ehk treenitus peaks vastav olema ega enda "tapmine"peale organismi tapmise midagi muud ei anna. Edasi viib organismi "äraseeditav" koormus. Kerge lihas- valu pärast kõvemat võistlust on loomulik.
Maratonijooks jms sellised formaadid nõuavad ka vastavat ettevalmistust. Ilma selleta, mida see nagu annab - praktiliselt iga enam-vähem terve inimene võib maratoni "läbi jalutada" ja pärast nädal aega haige olla, kui just see eesmärgiks omaette polegi.
Ehk kui selline variant on valitud tuleb see lihtsalt ärakannatada - ülekoormuse vastu pole kiirestiaitavaid imevahendeid, kui just WADA-ga vaenujalale ei taha sattuda Smile
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Toitumine ja taastumine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: