suusafoorum.err.ee suusafoorum.err.ee
Eesti Rahvusringhäälingu suusaportaali foorum
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Võistluseks ettevalmistus

 
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Suusatamine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Erks
Tõsine tegija


Liitunud: 9 Veeb 2009
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 02.02.2010 20:38    Teema: Võistluseks ettevalmistus Vasta viitega

Tekkis lambist selline küsimus, et kas enne maratone on ka mõtekas kiirendusi teha. Enne lühemaid võistlusi teen ikka paaril päeval kiirendusi, et kas näiteks enne Tartu maratoni on mõtet kiirendusi teha?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
holden
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 122
Asukoht: Kubija või Trummi-Harku

PostitusPostitatud: 02.02.2010 22:47    Teema: Vasta viitega

Mõte on alati, aga kõik sõltub alumisest ehitusest ehk vundamendist.

Kui pikalt on mahtu tehtud jne. Kui lihtsalt hakata jaanuari alguses suusatama, a la 45 minti korraga paar korda nädalas, siis teevad kiirendused veebruaris haiget.

Kui aga tugev aeroobne põhi all, siis miks mitte, ka Tartu maratonil on vaja pidevalt kiirendada (tõusud või grupile järgivõtmine) ja siis taastuda.

Anna minna!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte MSN Messenger
Siimv
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 159

PostitusPostitatud: 03.02.2010 09:23    Teema: Vasta viitega

Paraku see ei ole nii lihtne, et küsimus taanduks võimalusele teha või mitte teha.

Mõned tegurid:
1) Aeroobne põhi ehk vundament. Milliste treeningmahtudega ja kui erialaselt oled treeninud suvel / sügisel ?
2) Milline on olnud selle aasta võistluskoormus. Kui kavatsed sõita nädal enne Tartut veel näiteks mõnda maratoni, siis võib tõsine lõigutamine maratonieelsel nädalal pigem karuteene osutada. Ma ise olen võistelnud praktiliselt jaanuari algusest saati ning nädala sees pikki ja intensiivseid lõike enam praktiliselt ei tee ega väga ei plaani.
3) Kas oled olnud hiljuti haige või on jäänud sisse pikem treeningpaus?
4) Millisest stardigrupist stardid? Päris esitosa mehed enne maratoni üldiselt teevad mõistuse piires lõike. Tagant startides jõuad piisavalt üles soojeneda enne kui tekib vajadus tõsiseks paugutamiseks.
5) Milline on olnud senine treening / ettevalmistus lumel? Kui oled niisama tiksunud aeroobses kõik trennid ja võistelnud vähe, siis oleks võib-olla mõistlik praegu intensiivsemat tööd tegema hakata (alustuseks pikemad ning rahulikumad EV1/EV2 lõigud, nädalate edenedes mõned intervalltrennid SV tsoonis).

Kuna ma ise maratonide jaoks see aasta vormi ei ajasta, siis pole ma võib-olla kõige õigem mees nõu andma. Kui ma tahaks Tartuks vormi ajastada oleksin isegi kuni jaanuari keskpaigani rahulikult aeroobses tiksunud - pikad trennid, eke, EV1/EV2 temposõit.
7-9 päeva enne maratoni teeks pika tühjendustreeningu ning kui terve aasta on korralikult treenitud, siis viimane nädal keskenduksin pigem korralikule väljapuhkamisele (2-3 puhkepäeva olenevalt treenitusest) ja toonuse hoidmisele.

Põhiline on siiski see mida Ivar mainis - kõik oleneb põhjast. Tugeva vundamendi ning piisava puhkuse korral tuleb lõigutamine enne Tartu Maratoni pigem kasuks. Ei soovitaks teha väga intensiivseid anaeroobse tsooni lõike. Tartu Maraton on piisavalt pikk sõit ning viimase nädalaga enam eriti midagi ei päästa. Kõige tähtsam on ennast tunnetada.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Erks
Tõsine tegija


Liitunud: 9 Veeb 2009
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 03.02.2010 15:13    Teema: Vasta viitega

Ma teen ikka mahukat trenni. Suusatan 5 korda nädalas vähemal 2 tundi + ühel päeval käin ka ujumas. Nii et põhi on all. Tartu Maratonil olen ma iga kord kiirendanud nendes vaheaja punktides ja lõpus. Tartu maratonil stardin sellel aastal 4. stardigrupist, nii et läheb andmiseks.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Ukko
Suusakunn


Liitunud: 30 Dets 2008
Postitusi: 118

PostitusPostitatud: 07.03.2010 13:03    Teema: lõigud Vasta viitega

kui juba 4 grupis,
mis siis siin nõu küsida.
lõigutrenn on alati 1 x nädalas vajalik;
enne võistlusi ka vajalik,
nt eelneval päeval. nö lahti sõitmiseks. mitte pikalt.
5x2h nädalas on ikka paras uhamine juba.
parem tee 3x3h nädalas. peaks olema sobivam formaat.
või 2x4 h/näd veelgi parem. Twisted Evil
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Siimv
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 159

PostitusPostitatud: 07.03.2010 15:44    Teema: Re: lõigud Vasta viitega

Ukko kirjutas:
kui juba 4 grupis,
mis siis siin nõu küsida.
lõigutrenn on alati 1 x nädalas vajalik;
enne võistlusi ka vajalik,
nt eelneval päeval. nö lahti sõitmiseks. mitte pikalt.
5x2h nädalas on ikka paras uhamine juba.
parem tee 3x3h nädalas. peaks olema sobivam formaat.
või 2x4 h/näd veelgi parem. Twisted Evil


Ma pole sisuliselt kaks kuud nädala sees ühtegi "päris" lõigutrenni teinud, sest pidevalt on nädalavahetusel võistlused olnud. Olen kuulanud enesetunnet ning pole hakanud nädala sees mõttetult lahmima. Siiani on vorm enamvähem stabiilne olnud. Raske lõigutrenn näiteks kahe maratoni vahel võib tulemust ka negatiivses suunas mõjutada.

Lõigutrenn on igati omal kohal kui sa tead mida sa teed (eelkõige kuulad enesetunnet). Kõik oleneb võistluskalendrist ja senisest ettevalmistusest.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
Eero
Suusakunn


Liitunud: 18 Jan 2008
Postitusi: 155

PostitusPostitatud: 10.03.2010 15:58    Teema: Vasta viitega

Ma arvan, et pole päris mõtet lahmida nagu 3x3 4x4 jne teemadel
Igal asjal on ikka mingi põhjus jne.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum MSN Messenger
rometp
Asjalik harrastaja


Liitunud: 16 Dets 2010
Postitusi: 27

PostitusPostitatud: 13.02.2011 17:10    Teema: sobib vist selle teema alla Vasta viitega

tere kõigile, ja kuna Tartu maraton tulemas siis targematele meestele üks küsimus ka et kuidas käitude sellel nädalal (e maratonieelsel nädalal)
et siis kuidas nende treeningutega on? kas,kui palju ja kui tihti sõitasellel nädalal?
ei ole kõva sõidumees ,plaan sinna 5.20 juure sõita


Viimati muutis seda rometp (13.02.2011 19:56). Kokku muudetud 1 kord
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
aivs
Asjalik harrastaja


Liitunud: 22 Okt 2009
Postitusi: 12
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 13.02.2011 19:54    Teema: Vasta viitega

ma arvan, et sellise aja peale sõites tasuks pigem keskenduda sõidutehnika parandamisele
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
rometp
Asjalik harrastaja


Liitunud: 16 Dets 2010
Postitusi: 27

PostitusPostitatud: 13.02.2011 20:20    Teema: Vasta viitega

vabandust et ma küsisin Embarassed ,aga märgiks ära selle aja kohta selle et plaan sellise ajaga sõita on sellepärast et olin haige 06-09.02.11 , kus palavik küündis 39,7-ni see oli suur tagasilöök, selle tagajärjel plaanid muutusid väga palju, pakkusin sellise aja otsustades oma viimaste suusasõitude põhjal , kindlasti oleks vaja ka tehnikale tähelepanu pöörata aga seda ma tean isegi ja see ei olnud minu küsimuse eesmärk.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Bõrt
Suusakunn


Liitunud: 14 Dets 2010
Postitusi: 131
Asukoht: Harjumaa. Liigun siin seal.

PostitusPostitatud: 13.02.2011 21:56    Teema: Vasta viitega

Alles jäänud ajaga suurt tehnikat ei paranda-eriti kui seda omapäi teha. Nädala sees tasuks minu arvates teha iga päev kuni reedeni, kuid samas mitte pikki otsi. Mingi tunnised sõidud oleks vast mõistlikud ja kolmapäeval näiteks väheke intensiivsem treening(hea oleks mingi hästi lühike võistlus). Igatahes edu rajal!
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail MSN Messenger
Erks
Tõsine tegija


Liitunud: 9 Veeb 2009
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 14.02.2011 16:51    Teema: Vasta viitega

Ega siin enam muud teha ei jõua, kui hoida vormi, ennast mitte ära väsitada ja mitte haigeks jääda. Wink
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mk21
Tõsine tegija


Liitunud: 29 Okt 2014
Postitusi: 72

PostitusPostitatud: 29.05.2015 19:58    Teema: Vasta viitega

Seda on teistel ikka täpselt väga raske, kui mitte võimatu öelda mida keegi teine tegema peaks enne võistlust, kui just kõigi isiku nüanssidega kursis olev personaaltreener ei ole.
Üldiselt võib aga olla täitsa rahulik keskmisest pikematel vastupidavusalade distantsidel pole treeninguga võimalik kahel viimasel nädalal enne võistlust oma taste parandda, võib teha mida tahes ja kuidas tahes, kui üle pingutada võib kasu asemel hoopis kahju teha.
Need kes ärkavad umbes kuu aega enne maratoni ja arvavad, et nüüd teen kõvasti trenni ja siis ma alles panen, on täiesti valel teel - ilmselt ei saavutata maratoniks midagi muud, kui ületreenituse seisundi või siis sellele väga lähedase seisundi. Kes tahab asja hingega ja korralikult teha, peaks hakkama treeningute peale ikka väga palju varem mõtlema, kui kuu aega enne. Seepärast ma ei saa ka aru nendest selgelt väga kommertsliku taustaga treeningu üleskutsetekst, et tulge meie treeninggruppi ja kuu aja pärast jooksete maratoni. Päris kindlasti mitte pole üks mingit "lahjapoolset"trenni teinud inimene kuu ajaga maratoni valmis, ükskõik mida ta see kuu aega ei teeks või mida keegi talle räägib.
Vastupidavusaladel aitab vormis olla AINULT aasatepikkune piisavalt mahukas regulaarne treenimine, pluss siis veel mud asjad, kes tahab veel teravamaks asja ajada. Kui oleks minu teha keelaks ära need kommertstreenerid, kes kutsuvad rahvasportlasi ülesse kuu ajase treeningu järel näiteks maratoni jooksma. Isegi tippsportlased taastuvad maratonijooksust kes vähemalt kaks nädalat, kes kuni kuu aega. Suusatamine on selles mõttes veidi leebem sport ja eriti tippudel toimub taastumine natukene kiiremalt
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Suusatamine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: