suusafoorum.err.ee suusafoorum.err.ee
Eesti Rahvusringhäälingu suusaportaali foorum
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

4 nadalaga TMik ettevalmistumine

 
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Suusatamine
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
weix85
Suusasõber


Liitunud: 8 Dets 2010
Postitusi: 3

PostitusPostitatud: 19.01.2012 13:14    Teema: 4 nadalaga TMik ettevalmistumine Vasta viitega

Tore oleks kui keegi viitsiks jagada oma plaane kuidas ta kavatseb valmistuda 4 nadalaga TMiks. Kui mitu pikka trenni (ule 2t) tasuks selle aja jooksul teha?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Erks
Tõsine tegija


Liitunud: 9 Veeb 2009
Postitusi: 77
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 20.01.2012 22:21    Teema: Vasta viitega

Ettevalmistus oleneb sportlase hetkesest vormist, mõni sõidab igal pühapäeval tund aega, teine sõidab peaaegu igapäev 2h, vahest teeb ka teistsuguseid treeninguid, nt jookseb ja teeb jõudu ja siis teeb mõne puhkepäeva ka vahele (nagu mina teen).
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
jurkman
Suusasõber


Liitunud: 6 Dets 2011
Postitusi: 4

PostitusPostitatud: 24.01.2012 14:37    Teema: Vasta viitega

Mina teen nii

T, N kerge trenn pärast tööpäeva 2,5 t -25 km
L - hommikust raske trenn 5 t - 50 km
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Nongrata
Tõsine tegija


Liitunud: 22 Okt 2009
Postitusi: 50
Asukoht: Tallinn

PostitusPostitatud: 26.01.2012 21:07    Teema: Vasta viitega

http://www.e-treening.ee/treeningkavad/3_suusk
http://maraton.postimees.ee/716934/kuidas-uhe-kuuga-tartu-maratoniks-vormi-saada/
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
mk21
Tõsine tegija


Liitunud: 29 Okt 2014
Postitusi: 73

PostitusPostitatud: 29.10.2014 23:04    Teema: Vasta viitega

See on kõik väga individuaalne ja oleneb suusataja tasemest ja treenitusest.
Kasulikum on saada ühtlast tihedat koormust, kui harvasid tugevaid-pikkasid trenne. Suvalise maratonidistantsi edukaks läbimiseks oleks aga aeg-ajalt vaja teha ka suht pikkaisid trenne teiste keskmiste ja lühikeste vahele. Tegevsportlased teevad pika trenni korra nädalas, vanusega võib seda teha ka harvemini, juhul, kui üldine toonus on tasemel ja koormus piisav. Maratonijooksjad teevad pikima otsana 30 km, suurt rohkem pole mõtet. Sama loogika järgi võttes oleks Tartu suusamaratoniks umbes 45 km pikima trennina piisav teha ja sedagi heades tingimustes.
Tegevsportlased teevad pikki raskeid trenne suvel ja talvel ehk võistlusperioodil lastakse mahtu alla . Harrastussportlane peaks seda ka vähemalt viimasel kuul enne maratoni tegema. Kahe viimase nädalaga pole aga üldse võimalik enam paremaks saada, see on korduvalt ja veenvalt vastupidavusalade praktikas tõestatud. Seega mahule peaks rõhku panama varakult, vahetult enne maratoni pole sellest enam kasu. Kahel viimasel nädalal enne peaks taastumisele rõhku panama, tegema suht kergeid trenne, sekka mõni harv keskmise või veidi üle selle (nooremad kellel treenitus ja taastumine paremad) koormusega. Kui treenitus hea oleks paar - kolm nädalat enne paras teha ka mõni lühem maraton (40-50 km)enda võistlustempos.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Suusatamine Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: