suusafoorum.err.ee suusafoorum.err.ee
Eesti Rahvusringhäälingu suusaportaali foorum
 
 KKKKKK   OtsiOtsi   Liikmete nimekiriLiikmete nimekiri   KasutajagrupidKasutajagrupid   RegistreeriRegistreeri 
 ProfiilProfiil   Privaatsõnumite lugemiseks logi sissePrivaatsõnumite lugemiseks logi sisse   Logi sisseLogi sisse 

Rullsuuskade valimine

 
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Küsimused ja vastused
Vaata eelmist teemat :: Vaata järgmist teemat  
Autor Teade
Ivar
Suusasõber


Liitunud: 16 Veeb 2010
Postitusi: 7

PostitusPostitatud: 29.06.2010 12:45    Teema: Rullsuuskade valimine Vasta viitega

Soov soetada rullsuusad, kuid valik suur. Sooviks siis abi valikul. Eelistan vabastiili. Ei ole algaja suusatamises, kogemusi piisavalt. Tean, et soovitatakse proovida, kuid kelle käest saab prooviks?

Igasugune abi teretulnud.

Siin teemaks võiks siis ka üldiselt arutleda rullsuuskade teemal. Kes missuguseid kasutab, mis plussid/miinused jne.

Ivar
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
Siimv
Suusakunn


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 159

PostitusPostitatud: 30.06.2010 08:05    Teema: Vasta viitega

Kui Tartus elad, siis Nevene annab erinevaid rullsuuski proovida: LINK/

Omast kogemusest

Ratta suurus- Kumm vs Polüretaan?
Kumm kulub kiiremini kuid kehvema asfalti peal põrutab vähem ja on mõnusam sõita. Polüretaan veereb samas kiiremini ning rattad peavad ühtlasi kauem vastu. Olen sõitnud mõlemat tüüpi ratastega ning kummirataste veerevus ning tunnetus on minu arvates parem. Samas on erinevate tootjate polüretaansegud väga erinevad ning näiteks Marwe puhul tunnetus võrdlemisi sarnane kummirattaga.

Ratta suurus?
Rattad on enamasti diameetriga 60mm-100mm. Mida suurema läbimõõduga ratas, seda kiiremini veereb ja ebatasasel pinnasel ei põruta nii palju kui väiksemad rattad, kuid samas tasakaalu suurema rattaga jällegi raskem hoida. Ise olen sõitnud nii 60mm, 80mm kui ka 100mm rullidega ning isiklikult tundub 80mm kõige optimaalsem. Väga palju oleneb muidugi ka tootjast ja raami kõrgusest maapinnast.

Ratta kiirus?
Üldiselt on kolme kiirusega laagreid - Aeglane, keskmine ja maksimaalne ehk võistlusrullid. Marwel vastavalt nr 7,6 ja 0. Sobiva rullide kiiruse üle on palju vaieldud ning ühed väidavad, et suvel treenida tuleb vaid kõige aeglasema rulliga, muidu talvel sõita ei jõua. Isiklikult päris sellega ei nõustuks. Treenisin eelmine suvi uisku vaid väga aeglaste rullidega ning see lõhkus talve alguseks mu tehnika nii kandiliseks, et kevadeks ma tehnikat korda ei saanudki. Samas liiga kiirete rullidega pidevalt treenimine ei anna südamele jällegi nii suurt koormust kui lumel suusatamine või näiteks jooksmine. Ideaalne oleks mitme kiirusega paari olemasolu - lõdvestavate ja taastavate trennide jaoks kiiremad rullid, arendavate ja EKE trennide jaoks aeglasemad. Isiklikult arvan, et kui võimalus vaid üks paar soetada, siis algajal oleks kõige optimaalsem võtta pigem keskmise või aeglase veerevusega rullid. Rullide kiirus on sõltub väga suurel määral tootjast. Ühe tootja aeglane on teise tootja keskmine jne...NB! Jälgida puusa, käte ja jalgade tööd, et sõidutehnikat talveks ära ei riku! Väga levinud tehnikaviga mis suvise treeninguga lihasmällu salvestatakse on tugijala liiga sissetoomine (ideaalis peaks uisku sõites tugijalg asuma kehaga ühel joonel, mitte sissepoole viltu nagu paljude harrastajate puhul rulle sõites on näha).

Uisk vs klassika
Klassikarullide puhul julgeks soovitada rulle, mille stopp-mehhanismiga laagrid on esimesel rattal. Sellisel juhul ei ole pidamine nii tugev kui pidamine asub tagumisel (kannapoolsel) rattal. 100% pidamine rullidel kipub sõitjaid tõuget sooritades laisaks muutma ning võib talve alguseks tehnika liiga uimaseks muuta (lumel ei saada suuska pidama).

Raam?
Olen sõitnud erinevate raamidega klassikarullidega - täiesti jäik raam ning vetruv raam. Vetruva raamiga klassikarullid maksavad rohkem kuid on igal juhul oma hinda väärt. Jäiga klasikarulliga ei tekkinud mul vähemalt mitte mingit tunnetust.
Osad tootjad teevad ka uisurulle vetruva raamiga, kuid pole õnnestunud proovida.

Treenimisest
Suures rullsuusavaimustus ei maksaks meiesugustel harrastajatel unustada, et suusataja suvine ettevalmistus peaks eelkõige mitmekesine olema. Rullidega treenimisel ei maksa üle pingutada - eriti Põhja-Eesti laugetel radadel. Ära ei tohiks unustada jooksu, jõutrenni, imitatsiooni jms... Isiklikult treenin suvel keskmiselt 2 (sügisel max. 3) korda nädalas rullidel. Olen kunagi treeninud kõik sügiskuud vaid rullidel kuid tugevamaks ma sellisel meetodil ei saanud.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Vaata liikme veebilehte
rossi
Tõsine tegija


Liitunud: 17 Jan 2008
Postitusi: 76

PostitusPostitatud: 30.06.2010 08:46    Teema: Vasta viitega

Siimu poolt väga hea vastus.
Kui kasutad Pilot klambrit siis saan Tallinnas mingite rullide proovimisel abiks olla.
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail Vaata liikme veebilehte
Ivar
Suusasõber


Liitunud: 16 Veeb 2010
Postitusi: 7

PostitusPostitatud: 03.07.2010 20:46    Teema: Vasta viitega

Siimule - Väga hea ülevaade!

Rossi - Eks võtan lähiajal ühendust proovimiseks.

Aga oskab keegi keegi konkreetsemaid mudeleid välja tuua?
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum
sam55
Tõsine tegija


Liitunud: 25 Dets 2008
Postitusi: 88

PostitusPostitatud: 10.08.2010 18:12    Teema: Vasta viitega

alati saab esimesed ja tagumised rattad ära vahetada. Pidur esimesel rattal pidavat olema jah suusatehnikale lähedasem. Kordan..pidavat olema..ässad sõidavad erinevalt..osadel ees, enamikul siiski taga. Konkreetset uuringut pole keegi teinud.

Mis konkreetsetesse mudelitesse puutub: SWENOR, ProSki- klassikatest väga hea (erinevad laagrid ja segud võimalikud) vabastiilist ma soovitaks algajatele küll pigem väiksema diameetriga ja pigem laiemate ratastega rulle: start, rollski (on mõned mudelid). Marwedega on algajatel ikka väga raske sõita...eriti kui tahetakse kiirendusi teha jne... aga noh..eks see on ka harjutamise asi... ise olen proovinud neid kõiki, lisaks veel skiskett jne..minule vähemalt sobisid need paremini, mis eelpool välja tõin.. aga nohh..maitse asi...

Mis puutub ainult rullidel treenimisse suvisel perioodil..erinevate harjutuste ja vahenditega on kõik võimalik... ( vigastus näiteks ei lase joossta vms.) Aga jah..pigem põhilise treeningvahendina kasutada jooksu..(pead kogu aeg tööd tegema Very Happy )
Tagasi üles
Vaata kasutaja profiili Saada privaatsõnum Saada e-mail
Reasta teated:   
Uus teema   Vasta teemale    suusafoorum.err.ee -> Küsimused ja vastused Kõik ajad on GMT + 2 Tundi
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1

 
Hüppa:  
Sa ei saa teha siia alafoorumisse uusi teemasid
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
Sa ei saa muuta oma postitusi
Sa ei saa kustutada oma postitusi
Sa ei saa hääletada küsitlustes


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Tõlkinud: